وزیر اقتصاد فرانسه از كمك به مادرید استقبال كرد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، وزرای اقتصادی 17 كشور عضو پول مشترك یورو در پی اعلام نیاز مقامات اسپانیایی به كمك های مالی كشورها، عصر دیروز (شنبه) با تخصیص این میزان وام به بانك های اسپانیایی برای تامین مجدد سرمایه های لازم بانك های این كشور موافقت كردند.

اسپانیا از جمله كشورهای اروپایی است كه به دنبال بحران مالی كشورهای یونان، پرتغال و ایرلند دستخوش بحران شدید مالی شد كه ورشكستگی شماری از بانك ها این كشور از جمله بانك معتبر اسپانیایی 'بانكیا' را در پی داشت.

براساس برآوردها تنها این بانك اسپانیایی برای امكان از سرگیری مجدد فعالیت های خود و بازگشت به چرخه اقتصادی به تزریق دستكم 19 میلیارد یورو سرمایه نیاز دارد.

این میزان كمك مالی در حالی از سوی كشورهای اروپایی برای نجات اسپانیا از بحران مالی گریبانگیز تخصیص می یابد كه 'كریستین لاگارد' رییس فرانسوی صندوق بین المللی پول نیز نیاز اسپانیا برای رهایی از وضعیت رقت بار اقتصادی را دستكم 40 میلیارد یورو برآورد كرده است.

قراراست صندوق بین المللی پول برای نجات اسپانیا از وضعیت آشفته اقتصادی بیشتر درقامت یك ناظر عمل تا تزریق كننده نقدینگی عمل كند.

'پییرموسكوویسی' وزیر اقتصاد فرانسه با استقبال از تخصیص این میزان كمك مالی به اسپانیا گفت: تصمیم كشورهای اروپایی برای تامین سرمایه لازم بانك های اسپانیایی نشانه 'همیاری و تعاون' سازنده و خوب میان اعضا است.

وی ضرورت بكارگیری كمك های مالی تخصیصی در بخش های بانكی اسپانیا را مورد تاكید قرار داده و ضرورت عاری بودن آن از سیاست های ریاضتی را خواستار شد.

فرانسه از جمله كشورهای اروپایی مخالف طرح های ریاضتی است كه اجرای آن بیشترین فشار را متوجه اقشار ضعیف جامعه می كند.

پاریس خواستار دستیابی به رشد اقتصادی در طرح های دردست اجرای اروپا است.

درحالی این میزان كمك مالی از سوی كشورهای اروپایی به اسپانیا اختصاص می یابد كه مسوولان این كشور همواره تا آخرین لحظه اعلام كرده بودند كه به وام ها و كمك های مالی حوزه نیاز نداشته و درتلاش هستند از طریق سرمایه گذاران و منابع داخلی نسبت به تامین سرمایه لازم جهت احیای بانكی مبادرت كنند.

بنابر اعلام منابع فرانسوی، اختصاص كمك مالی به اسپانیا با واكنش برخی كشورها نیز مواجه شده و وزیر اقتصاد ژاپن نیز از این ابتكار اروپایی استقبال كرده است .

براین اساس، 'یون آزیمو' / Jun Azimou/ وزیر اقتصاد ژاپن این اقدام اعضا اروپایی را 'اولین گام مهم' ثبیت اقتصادی اروپا و جهان خوانده است.

كشورهای حوزه یورو كه از یافتن سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای برون رفت از مشكلات جاری اقتصادی خود به دلیل مقرون به صرفه نبودن و بهره وری نداشتن سرمایه گذاریها عاجز مانده اند، هم اینك به دریافت وام ها با بهره ها سنگین چشم امید دوخته اند.

اجرای طرح های ریاضتی سخت برای كاستن از كسری در بودجه كشورها از دیگر مشخصه های اقتصادی بیمار اروپایی است.

اروپام 1495**1516





:: برچسب‌ها: خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: